Nordstjernan ostaa PMC Groupin

Nordstjernan ostaa 100 prosenttia PMC Group AB:n ("PMC") osakkeista Nordean johtamalta pankkiryhmältä. Pankkiryhmä otti 23. syyskuuta 2015 PMCn omistukseensa pääomasijoitusyhtiö Segulahilta, joka oli omistanut yhtiön vuodesta 2005.

"Olemme seuranneet PMC:n kehitystä jo pitkään. Viime vuosina yhtiöllä on ollut vaikeat ajat, mutta uskomme sillä olevan suuria mahdollisuuksia. Yhtiöllä on vahva brändi ja hyvä asema markkinoilla. Odotamme että voimme tehdä aktiivista yhteistyötä yhtiön johdon kanssa kannattavuuden parantamiseksi ja kasvun luomiseksi. Meillä on hyvä käsitys liiketoiminnasta Börje Vernetin kautta. Hän oli yhtiön toimitusjohtajana vuosina 1999-2005 ja on osa Nordstjernan teollisuuden verkkoa. " sanoo Nordstjernanin toimitusjohtaja Tomas Billing.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että Nordstjernan on ostanut PMC:n. Nordstjernan on vahva omistaja, joka voi tuoda mukanaan teollista osaamista ja kehittää yritystä", sanoo PMC Groupin toimitusjohtaja Mikael Andersson.

"Pankkiryhmä on pyrkinyt löytämään pitkäjänteisen teollisen omistajan yritykselle. Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme aktiivisen ja taloudellisesti vahvan omistajan, joka voi kehittää yritystä sekä strategisesti että operatiivisesti. Me toivomme tiiviin yhteistyön jatkuvan sekä PMC:n että Nordstjernanin kanssa. " sanoo pankkiryhmää johtavan Nordean edustaja Ulf Westenius.

Kaupan toteutuminen edellyttää asianomaisten kilpailuviranomaisten hyväksyntää, jonka odotetaan tapahtuvan neljännellä vuosineljänneksellä 2015.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kaupan ehtoja julkisteta.